Lijstje » 10 x de beste anti-katertips

Nog een goed voorbeeld. Een sapje, maar dan met lekker veel natuurlijk licht en een mooie, logische achtergrond inclusief de ingrediënten. Het glas bevat nog wat druppeltjes, wat dorst op kan wekken ;). Geschoten met de Canon 70D en de 50mm 1.8 lens.

Goedemorgen! Klein katertje te pakken? Ga je nooooit maar dan ook nooooit meer drinken? Goed zo. Voorkomen is natuurlijk beter dan verhelpen, maar niemand is perfect en een drankje op zijn tijd is gewoon veel te lekker. Dan nu terug naar de realiteit: je hebt gister veel te veel gedronken en zit nu op de blaren. Wat kun je op dit moment het beste doen?

 

1. IJSKOUD WATER MET MUNT

Je bent zwaar uitgedroogd, je lichaam schreeuwt om vocht. Probeer zoveel mogelijk vocht tot je te nemen in de vorm van water en thee. Ben je niet gek op water als je brak bent? Zet het in de koelkast weg met wat verse munt en een schijfje gember: ijskoud en met een smaakje is het veel lekkerder. Bovendien zijn munt en gember goed tegen misselijkheid.

 

2. GOED VET ETEN

Leg van tevoren een goede bodem! Als je vol zit wordt de opname van alcohol vertraagd. Een flink bord pasta is een prima optie. Is het daar al te laat voor? Dan heb je waarschijnlijk 1 van de volgende twee katers: of je kan geen voedsel zien of je hebt zin in vet eten. Kun je niets wegkrijgen? Probeer dan wat toast of crackertjes met olijfolie, avocado, peper en zout. Een mild groentesoepje gaat misschien ook nog wel. Wil je juist alleen maar vet eten? Je kan ervoor kiezen helemaal los te gaan met fastfood, thuisbezorgd of zelf aan de slag met hamburgers, eieren, kaas & bacon… Maar liever niet natuurlijk. Doe je lichaam een plezier en kies ervoor om op een gezonde en vette tour te gaan! Krijg je een haring weg? Lucky you, perfect kater voedsel. Ongezouten noten zijn ook een goed idee, of wraps met kip, bonen en gemengde sla. Een grote salade met een gekookt eitje, zalm, dille, kappertjes en avocado is perfect. Of toast met wat olijfolie, avocado en eventueel een beetje mayo.

 

3. DONKERE BLADGROENTEN

Dit klinkt misschien minder lekker als je een kater hebt, maar donkere bladgroenten zijn een heel goed middel tegen een kater. Maak een grote groene salade van rucola, spinazie, gestoomde broccoli + voeg daar een eiwitbron naar keuze aan toe: zwarte bonen, gerookte zalm, een gekookt eitje of kip. Maak het af met wat olijfolie, peper en zeezout!

 

4. GA NAAR BUITEN

Hoe beroerd je je ook voelt, ga even de deur uit. Fiets een stukje, wandel naar de supermarkt. Lui in je bed blijven liggen is natuurlijk veel aantrekkelijker, maar je zal je een stuk beter voelen als je je even over je luiheid en brakheid heen zet!

 

5. ZWEET HET ERUIT

Zweet je kater eruit! Ga een rondje hardlopen, fietsen, zwemmen, ga naar de sportschool voor een korte krachttraining, bezoek de sauna of werk je thuis op een andere manier in het zweet. Je voelt je meteen beter!!

 

6. DRINK SMOOTHIES OF JUICES

Je lichaam heeft behoefte aan vitamines, mineralen, vetten en suiker. Je kan dit allemaal in 1 keer aftikken door een heerlijke smoothie te maken met (ijskoud water of) amandelmelk, bosbessen, mango, een eetlepel kokosolie en eventueel wat acaipoeder. Een vers sapje van wortel, appel en gember doet het ook altijd goed!

 

7. VERMIJD HEFTIGE SMAKEN

Zuur, pittig: je kan te heftige smaken maar beter vermijden. Je maag is hard aan het werk om de alcohol te verwerken en van heel pittig eten raakt het nog meer van slag. Van heel zuur eten of drinken kan je maag ook erg van streek raken – van een verse jus d’orange bijvoorbeeld kun je meteen over je nek gaan… Uitkijken dus!

 

8. DOE SOCIAAL

Hoe vreemd dit misschien ook klinkt, doe een beetje sociaal. Je ligt waarschijnlijk moederziel alleen in bed? Zoek mensen op! Bel wat vrienden (die gister ook op dat feestje waren) en ga samen een wandelingetje maken of een kop thee of koffie drinken bij een koffietentje om de hoek. Ga samen naar de film als je minder zin hebt om te praten of kijk thuis een film: zolang je je maar omringt met mensen waar je blij van wordt. It helps!

 

9. WATER MET ORS

Kom je thuis van een heftige avond stappen? Je doet er erg goed aan om voordat je je bed induikt 2 grote glazen water met ORS (je weet wel, dat middeltje tegen uitdroging) weg te klokken. Heb je dit niet in huis? Haal het in huis voor de volgende keer en doe voor nu een theelepel zout met een halve theelepel suiker in het glas. Neem voor de zekerheid alvast een paracetamol in: als je over een paar uur wakker wordt zul je me dankbaar zijn. Wat ook altijd een goed idee is: een liter water naast je bed zetten.

 

10. NIET DRINKEN!

Natuurlijk kon ik deze niet weglaten. Om een kater te vermijden is het het beste om niet te drinken! Ook drinken met mate is een goed idee, en wat minder drastisch. Zoals jullie misschien weten als jullie mijn blogpost van gister hebben gelezen: ik drink heel de maand januari geen alcohol dankzij mijn body & mind detox. Doe je mee?

That’s it for now… Heel veel sterkte 😉


Rosalie Ruardy Magazine

Weekmenu’s in je inbox?
Schrijf je ↠ hiergratis in voor mijn digitale magazine! Zo ontvang je één tot twee keer per maand complete weekmenu’s, leuke workouts, lekkere recepten en travel guides in je inbox ☺!

» Volg mijn blog makkelijk via Bloglovin
» Abonneer je op mijn Youtube kanaal voor
wekelijkse vlogs en receptenfilmpjes ❤

Laat een reactie, tip of vraag achter :-)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s