Recept » Teff met Pistache & Granaatappel

Teff Ontbijt

Heb je wel een van teff gehoord? Teff is een grassoort uit Ethiopië en Eritrea. Gras? Yes. Alle granen, dus ook tarwe, zijn eigenlijk grassoorten. Zelfs rijst is een grassoort. Mensen kunnen de bladeren en stengels van gras niet verteren, maar de zaden wel. Teff bevat meer koolhydraten en mineralen, dan gewoon graan. Door de natuurlijke samenstelling wordt het bijzonder efficiënt opgenomen door het lichaam.

Betere prestaties & herstel
Teff producten schijnen je beter te laten presteren dankzij een mix van essentiële aminozuren, vezels, mineralen en complexe koolhydraten. Teff bevat van nature langzaam verteerbare koolhydraten (dit bevordert de prestaties; je hebt langduriger energie). Het hoge ijzergehalte stimuleert de productie van rode bloedlichaampjes. Dit geeft veel uithoudingsvermogen en bevordert prestaties.

Topatleten & Teff
Veel topatleten, die de lange afstandwedstrijden op de 5, de 10 km en marathon winnen, zoals Haile Gebrselassie, eten dagelijks teff. Ze verwerken het zelfs in hun sportdrank welke ze drinken tijdens het lopen van een wedstrijd. Doe er je voordeel mee! Ik ga het testen bij m’n volgende lange duurloop van 30K. Keep you posted!

Teff ontbijt
Zelf teff pap maken is nog makkelijker dan havermout maken. Je kunt het namelijk met koude amandelmelk maken en dit direct eten – het hoeft niet een nacht te weken. Eet je het liever warm, dan warm je het even op in een pannetje of in de magnetron. Een minuutje is genoeg. Je vindt Teff Ontbijt bij de supermarkt (Zonnatura schap) en bij natuurwinkels.

Voor 1 portie heb je nodig:

  • 200 ml ongezoete amandelmelk of water
  • 5 eetlepels Teff Ontbijt (Zonnatura)
  • 4 eetlepels granaatappelpitjes
  • 2 eetlepels pistachenoten

Meng de amandelmelk met het Teff Ontbijt en roer goed door tot het een gladde massa is geworden. Even shaken in een beker kan ook. Giet het in een kom en voeg de granaatappelpitjes en pistachenoten toe.

Eet dit ontbijt en half tot 1 uur voor je hardlooptraining.

Een kom teff pap met pistachenoten en granaatappelpitjes bevat

  • 270 calorieën
  • Koolhydraten 39,5 gr
  • Eiwitten 5,2 gr
  • Suikers 1,6 gr
  • Vet 5,4 gr
  • Vezels 5,9 gr

Teff Ontbijt

Teff Ontbijt

Teff Pap


 

One Comment Voeg uw reactie toe

Laat een reactie, tip of vraag achter :-)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s