Workout » Personal Training Sessies met Move On UP

Rosalie & Claudia // Personal Training Sessies

Je kent het vast wel: je bent gezond bezig, je eet goed en je zondigt weinig tot helemaal niet. Het enige wat ontbreekt in het rijtje goed bezig zijn: sporten. Je hebt er geen tijd voor? Tijd moet je maken, dus er zijn blijkbaar andere dingen belangrijker dan het hebben van een topfit lichaam. Werk, je hobby, een te druk sociaal leven of ben je er simpelweg te moe voor na een dag werken? Vergeet niet dat je van sporten energie krijgt. Sporten maakt je lichamelijk sterker en geestelijk scherper. Maak er tijd voor, je krijgt de tijd die je erin investeert dubbel en dwars terug. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik als geen ander. Een maandje geleden besloot ik dat het nu echt tijd was om weer te investeren in mijn lichaam: ik nam contact op met personal trainer Claudia de Jager van Move On UP Personal Training.

Personal training is in mijn ogen één van de meest effectieve manieren om snel fit te worden. Je hebt geen excuses meer, want je hebt afspraken staan met je trainer en hij of zij kijkt continu of je de oefeningen wel goed uitvoert. Ook krijg je een eetschema mee plus oefeningen voor thuis. Personal training is niet goedkoop, maar het is het geld dubbel en dwars waard.

Personal Training
Tijdens de eerste intake met Claudia vertelde ik wat mijn wensen waren: ik wilde weer helemaal fit zijn tegen eind juli. Dat betekende dat we maar 3 weken hadden… Wat wilde ik specifiek:

  • Korte termijn: overall toning met focus op buik en billen
  • Lange termijn: een betere conditie

We besloten gedurende 3 weken 2 keer per week een uur te trainen. 6 sessies dus, een soort kickstart. Volgens Claudia zou dit zeker mogelijk zijn omdat ik dankzij Yoga (en vroeger roeien) een redelijk sportief lichaam heb. De spieren waren er al, en ze waren prima getraind. Er zat alleen een laagje ‘puppyvet’ overheen. De training sessies in de paleistuinen in Den Haag zouden wel best pittig worden, maar ik was klaar voor de uitdaging. Lekker hard trainen, zweten, kapot gaan en bijna niet kunnen lopen van de spierpijn: kom maar op.

6 Trainingen
Gelukkig zat het weer mee, we hebben alle 6 de sessies buiten kunnen trainen. De Koninklijke Tuinen in Den Haag zijn er perfect geschikt voor. De sessies waren afwisselend, leuk om te doen en na elke training deed mijn lichaam op de goede plekken flink pijn van de spierpijn. Enkele onderdelen van de trainingen:

  • Boxen – vond ik erg tof om te doen!
  • Buikspier- en bilspieroefeningen met de step
  • Buikspieroefeningen met de Bosu Ballast Ball
  • Buikspieroefeningen met de XCO
  • Triceps oefeningen met gewichten
  • Opdrukken
  • Pelvic bridges
  • Squats
  • Planken
  • Lunges

Tijdens 1 van de trainingen is fotograaf Joan (iso120) meegekomen om vast te leggen hoe ik word afgebeuld. Rauwer dan dit wordt het niet! Bezweet, zonder make up, knalrood en ook al 45 minuten PT achter de rug… Enjoy zou ik zeggen – leedvermaak ;)! Zo ziet een training er ongeveer uit…

Ben je vanaf de homepage aan het lezen? Klik dan op ‘lees verder‘ om het hele artikel te lezen en alle foto’s te zien.

Rosalie & Claudia // Personal Training SessiesRosalie en Claudia // Personal Training SessiesRosalie & Claudia // Personal Training SessiesRosalie en Claudia // Personal Training SessiesRosalie en Claudia // Personal Training SessiesRosalie en Claudia // Personal Training SessiesRosalie en Claudia // Personal Training SessiesRosalie en Claudia // Personal Training Sessies

Aan het einde van een training was het meestal tijd voor buikspier- en triceps oefeningen:

Eetschema
Aangezien ik al heel gezond eet, had ik geen eetschema nodig. Ze gaf me wat extra tips en richtlijnen: genoeg eten, veel eiwitten, weinig snelle koolhydraten, liever geen brood, veel vette vis zoals haring, makreel en zalm en veel groene salades eten. Ik at weinig vis dus dit is eigenlijk het enige wat ik aan moest passen.

Trainingsschema
Voor thuis kreeg ik een handig trainingsschema mee. Om mijn rustdagen om moest ik dit thuis uitvoeren. Extra uitdagend met twee jonge kittens om me heen die continu op me willen zitten ;). De trainingen waren goed uit te voeren. Mijn schema zag er als volgt uit:

Eerst een warming up van 10 minuten. Daarna:

  • Squat 2 x 20 herhalingen
  • Squat wijd 3 x 20 herhalingen
  • Lunges voorwaarts 3 x 30 herhalingen om en om
  • Pelvic bridges 3 x 30 herhalingen
  • Planken 3 x zo lang mogelijk
  • Triceps dips 4 x 15 herhalingen
  • Abs legs down 3 x 20 herhalingen

The Final Verdict 
Claudia is een super fijne personal trainer – ze zorgt ervoor dat het uur trainen over is voordat je het weet. Bovendien is ze altijd vrolijk en heeft ze mega veel passie voor haar werk, dit straalt ze aan alle kanten uit. Meer dan fijn dus! Na 6 sessies;

  • Ben ik een laagje vet kwijtgeraakt en spiermassa aangekomen
  • Kan ik een kledingmaat kleiner shoppen; van kledingmaat 36/38 naar 34/36
  • Voel ik me weer energieker, scherper en ik zit beter in mijn vel

Om mij heen heb ik meerdere keren gehoord dat mensen verschil zien; niet alleen in mijn gezicht en aan mijn lichaam maar ook mijn uitstraling. Missie geslaagd dus :). En dan nu het enge gedeelte… De voor en na foto’s! Binnen 1 maand heb ik de volgende resultaten geboekt: links is begin juli 2014 versus begin augustus 2014:

Progress Rosalie Ruardy 2014

 

Small Group Sessions
Personal training te duur? Claudia organiseert nu ook small group personal training sessies. Voor 25 euro per uur personal training in kleine groepjes van maximaal 6 deelnemers. Deze trainingen worden gegeven in de buitenlucht, landgoed Clingendael bijvoorbeeld. Een aanrader, want onder begeleiding van de zeer ervaren Personal Trainster Immeke werk je nog steeds aan jouw persoonlijke doelen. Alle oefeningen en het trainingsplan worden voor jou op maat gemaakt. Het gaat hier tenslotte om persoonlijke trainingen en niet om een bootcamp! Aanmelden of meer info? Stuur een mailtje naar info@move-on-up.nl en check het Facebook event hier. 

Rosalie en Claudia // Personal Training Sessies

4 Comments Voeg uw reactie toe

  1. ziet er goed uit, interessant om te lezen

    1. Rosalie Ruardy schreef:

      Thanks, vooral dankzij jou!!

Laat een reactie, tip of vraag achter :-)

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s